Välkommen till ett webbinarium med tema prissättning av ny teknik – hur sätter man ett värde på lösningen? Syftet med webbinariet är att visa lärdomarna från projektet Utmaningsdriven digitalisering för en konkurrenskraftigare livsmedelskedja, att få fler teknikföretag att se lantbruket som en marknad och att visa hur teknik- och affärssäljande företag i lantbruksbranschen kan utveckla sina verksamheter.
Webbinariet riktar sig till dig som har ett startup-företag eller ett befintligt företag med nya produkter eller är agrotekniker.
PROGRAM:
Moderator: Helene Oscarsson, Vreta Kluster
10.00-10.05: Välkommen
10.05-10.25: Att sätta rätt pris och hitta rätt affärsmodell för sin produkt/tjänst – hur gör man?
10.25-10.45: Att förstå sin kund – utveckla rätt produkt eller tjänst för den tänkta kundens målgruppens behov – hur gör man?
10.45-10.50: PAUS
10.50-11.05: Erfarenheter från samverkansprojektet Utmaningsdriven digitalisering, med fokus på värdering och behov
– Anders Johansson – Agroväst, Tomas Johansson – Agroväst, Anders Stålhand – Västra Götalandsregionen, Caroline Beck-Friis – Vreta Kluster
11.05-11.20: Vikten av att förstå betalningsviljan vid utveckling av nya produkter
– Mattias Andersson, Dataväxt
11.20-11.35: Behovsanpassade affärsmodeller – vad vill kunden betala?
– Ulf Dackemark, SASSAB
11.35-11.50: Paneldiskussion med talare och publik
11.50-12.00: Summering och avslut
Detaljer
Datum
6 november, 10:00–12:00
Plats
Digitalt
Arrangör
Vreta Kluster, Agroväst, RISE och Västra Götalandsregionen