• Vreta Kluster Konferens & Event

Den hållbara kunden: Inköparens makt och möjligheter

Klimatkrisen och vår förmåga att kraftigt minska och växla ut fossila bränslen är vår tids främsta utmaning. Vid ett seminarum 25 november kommer man belysa upphandlarens  och inköparens roll.

De flesta större bolag och organisationer har idag upprättat strategier och handlingsplanerför hur man arbetar med frågan att växla ut fossila bränslen. Det finns även många nya bolag och entreprenörer som utvecklat lösningar och produkter som om de införs kommer få en kraftig påverkan för minskningen av utsläpp av CO2. Trots detta är det svårt för bolagen att nå ut med sina nya produkter och tjänster.
I Linköping Science parks seminarieserie "den hållbara kunden" tar vi reda på hur olika funktioner och roller hos en kund påverkar möjligheterna att nå ut med dessa viktiga lösningar. Vid tidigare tillfällen har vi fått perspektiv från vd och hållbarhetschefers perspektiv.

Nästa seminarium äger rum 25 november. Vid detta tillfälle handlar det om upphandlarens  och inköparens roll. Vilken makt och vilka möjligheter har de egentligen att påverka?
Hur ska man som entreprenör med en ny lösning prata med en inköpare/upphandlare för att nå ut med sina lösningar som möjliggör för kunden att nå sina hållbarhetsmål?
Vilka intressekonflikter finns och hur kan man överbrygga dem?
Inbjudna gästföreläsare är:
Eva Braun, inköpschef, Tekniska Verken
Mattias Lindahl, professor i produktrelaterat miljöarbete, Linköpings universitet

När: 25 november, 08.30-09.30
Var: Digitalt via zoom.
Kontakt: Daniel Kullgard, Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
A
rrangör: Linköping Science park

 

 

 

 

 

Detaljer

Datum 2020-11-25
Slutar 2020-11-25

 banner gron verkstad   banner gron kunskap2